İYİ Tarım Sertifika ve Logo Kullanımı
- AMAÇ
Belgelendirmesi yapılan müşterinin IFC-GLOBAL Sertifika ve Logosu, TÜRKAK Akreditasyon Markası ve İyi Tarım Uygulamaları Logosu kullanım alanları ve kuralları hakkında bilgilendirmeyi ve
Organik tarım belgelendirme faaliyetlerinde sertifikalandırılan ürünün etiketlenmesi ve pazarlanmasında; sertifikalandırmanın ispatının yapılmasında kullanılan sertifika ve bunun işaretlerinin kullanım esaslarını belirlemek amaçlanmıştır. Bu doküman ile IFC GLOBAL Logosunun, 18.08.2010 tarihli ve 27676 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Organik Tarımın Esasları ve Uygulanmasına ilişkin Yönetmeliğin Ek-10’unda yer alan basılı işaretlerin ve TÜRKAK markasının kullanımı ile ilgili kuralları belirlemek amaçlanmıştır. Bu kurallar belge, logo ve markanın belgelendirilmiş firmalar ve bunlardan ürün veya hizmet alan birey veya kuruluşlar tarafından yanlış anlamaya yol açmayacak şekilde kullanılmasını kapsar
- TANIMLAR
IFC-GLOBAL Logosu : IFC-GLOBAL firmasının kendi tanıtmak için kullandığı semboldür.
Türkak Akreditasyon Markası: Türkak tarafından akredite edilmiş kuruluşların akreditasyon statülerini göstermek için kullandığı semboldür. Akreditasyon Markası TÜRKAK logosunun altına akreditasyon alanı, akreditasyona konu olan standardın numarası ve akredite edilmiş kuruluşun akreditasyon numarasının eklenmesi ile oluşturulur.
Şekli ve kullanma esasları TÜRKAK’tan akredite kuruluşlar için akreditasyon markasının şekli ve kullanım esasları TÜRKAK tarafından (R10.06 dokümanında) belirlenmiştir
İyi Tarım Uygulamaları Logosu:İyi Tarım Uygulamalarının amacı olan çevre, insan ve hayvan sağlığına zarar vermeyen bir tarımsal üretimin yapılması, doğal kaynakların korunması, tarımda izlenebilirlik ve sürdürülebilirlik ile güvenilir ürün arzının sağlanmasını sembolize etmektedir.
Organik Ürün Logosu: 18.08.2010 tarihli ve 27676 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan ve yürürlüğe giren Organik Tarımın Esasları ve Uygulanmasına ilişkin Yönetmeliğin Ek-10’unda yer alan, organik ürünlerde kullanılması zorunlu olan, şekli, ölçüleri ve kullanma esasları Tarım ve Orman Bakanlığınca belirlenmiş işaret.
- İLGİLİ DOKÜMANLAR ve REFERANSLAR
İyi Tarım Uygulamaları Logosu Kullanımının Usul ve Esaslarına İlişkin Genelge
R10.06 “TÜRKAK Akreditasyon Markası”nın TÜRKAK Tarafından Akredite Edilmiş Kuruluşlarca Kullanılmasına İlişkin Şartlar
Organik Tarımın Esasları ve Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik, Ek. 10
- GENEL
- Sertifika Kullanımı
IFC-GLOBAL sertifikası, sertifikasyon kapsamında yer almayan üretici/üretici örgütü/müteşebbislerde kullanılamaz.
Kontrol ve sertifikasyonu tamamlanmamış ürünler için, iyi tarım uygulamaları sertifikası kullanılamaz.
Geçiş dönemindeki ürünler için Organik Ürün Sertifikası düzenlenemez.
Kontrol ve sertifikasyonu tamamlanmamış ürünler için, Organik Ürün sertifikası kullanılamaz.
Müteşebbis ürünleri için düzenlenmiş sertifikalarda tahrifat yapamaz. Sertifkanın çoğaltılması IFC GLOBAL!in iznine tabidir
- Uygunluk İşaretlerinin Kullanımı
4.2.1 IFC GLOBAL Logo Kullanımı
IFC-GLOBAL uygunluk işareti (logosu), IFC-GLOBAL tarafından yapılan kontroller sonucunda, sertifika almaya hak kazanan, üretici/üretici örgütü/müteşebbisler tarafından kullanılabilir.
IFC-GLOBAL Logosu;
- Ürünlerin mukavva vb. malzemeden yapılmış dış ambalajları üzerinde kullanılabilir.
- Üretici/üretici örgütü/müteşebbislerin reklam amaçlı yayınlarında, resmi evraklarında veya tanıtım broşürleri üzerinde kullanılabilir.
IFC-GLOBAL logosu, aşağıda belirtilen şekillerde, renklerde, boyutlarda (oransal olarak) ve beyaz zemin üzerinde kullanılabilir.
GENEL AMAÇLI LOGO
IFC-GLOBAL logosu, kullanılacağı şekille ilgili olarak, IFC-GLOBAL ’den onay alınarak kullanılabilir.
IFC-GLOBAL logosu, talep halinde, ilgili kuruluşlara e-mail ile gönderilecektir. Ayrıca IFC-GLOBAL logosuna IFC-GLOBAL web sitesi üzerinden de ulaşılabilir.
Sertifikalandırılmış üretici/üretici örgütü/müteşebbisler, IFC-GLOBAL logosunu; sadece sertifikasyon kapsamı dahilindeki faaliyet alanlarında kullanabilirler.
Kontrol ve sertifikasyonu tamamlanmamış ürünler için, İTU veya Organik Tarım logosu kullanılamaz.
IFC-GLOBAL tarafından sertifikalandırılan ürünlerin etiketi; 29/12/2011 tarihli ve 28157 üçüncü mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Gıda Kodeksi Etiketleme Yönetmeliğinde yer alan hükümlere uygun olmalıdır. Etiketlemede aşağıdaki bilgiler yer alır:
- Ürünün kime ait olduğu.
- İyi Tarım uygulamaları Yönetmeliğine uygun olarak üretildiği.
- IFC-GLOBAL adı, kod numarası ve ürünün sertifika numarası.
- İyi tarım uygulamaları logosu.
IFC-GLOBAL logosu, sertifikasyon kapsamında yer almayan üretici/üretici örgütü/müteşebbislerde kullanılamaz.
Bu talimat ile belirtilen şartları yerine getirmeyen üretici/üretici örgütü/müteşebbislerin sertifikasyonu askıya alınır veya sözleşmesi fesih edilir.
Sertifika süresinin dolması, sertifikasyonun askıya alınması veya geri çekilmesi halinde üretici/üretici örgütü/müteşebbisler, logo kullanımını durdurmalıdır.
Sertifikalandırılmış üretici/üretici örgütü/müteşebbisler, sertifikasyon devam ettiği sürece, bu talimat hükümlerine uymakla yükümlüdürler. Bu talimat dışında logo kullanımı tespit edilirse yasal mevzuatlara göre işlem yapılır.
4.2.3 TÜRKAK Akreditasyon Markasının Kullanımı
- TÜRKAK Akreditasyon Markası bu bölümde detaylı olarak anlatılan formatta, ebatta ve renkte kullanılmalıdır.
- Akreditasyona konu olan uygunluk değerlendirme faaliyeti, standardın numarası ve kuruluşun akreditasyon numarası TÜRKAK Logosunun tam altına merkezi bir şekilde yerleştirilmelidir.
- TÜRKAK Akreditasyon Markası A4 ebadından daha büyük olmayan bir sarf malzemesi üzerine basılmışsa, eni 30 mm. den daha büyük olmamalıdır. Markanın daha büyük ebatlı bir sarf malzemesine basılması halinde, TÜRKAK tan elektronik ortamda temin edilen, uygun ebatlı olan Marka kullanılabilir.
- Akredite kuruluşlar, kendi oluşturdukları marka reprodüksiyonlarını bu Rehberde verilen formatla aynı olacak şekilde hazırlamalıdır.
Renk Değerleri
Aşağıdaki renk değerleri üzerine baskı yapılacak malzemenin beyaz olması durumunda Şekil A.1’de (2.maddede) tanımlanan TÜRKAK Logosuna uygun olacaktır. Önceden boyanmış zeminler üzerine yapılacak baskılarda meydana gelebilecek. Renk ve ton değişiklikleri kabul edilemez.
A.1.2.1 Kırmızı
C(Cyan) :0 (*)
R(Red) :218 (*)
M(Magenta) :100 (*)
G(Green) :37 (*)
Y(Yellow) :100 (*)
B(Blue) :29 (*)
K(Black) :0 (*)
A.1.2.2 Beyaz
C(Cyan) :0 (*)
R(Red) :255 (*)
M(Magenta) :0 (*)
G(Green) :255 (*)
Y(Yellow) :0 (*)
B(Blue) :255 (*)
K(Black) :0 (*)
A.1.3. Çizim Özellikleri
TÜRKAK Logosu kenar uzunlukları 155mm olan köşeleri yuvarlatılmış kare içerisindeki Ay-Yıldız, TÜRKAK ibaresi ve tick (onay) işaretinden oluşur.
A.1.3.1 Kare: Kenarları 155 mm, çerçeve kalınlığı 5 mm’dir. Köşelerin yuvarlatma değeri 44(*)’tür.
Çerçeve rengi kırmızı ve içi beyazdır.
A.1.3.2 Ay-Yıldız: Türk Bayrağı Tüzüğündeki ölçülere uygun olmalıdır. Ay-Yıldız’ın zeminini teşkil eden dairenin çapı 42mm’dir. Dairenin merkezi Karenin çerçevesinin iç kenarına 28 mm uzaklıktadır. Daire merkezi, kareyi iki eşit parçaya bölen düşey hattın üzerindedir.
Ay-Yıldız beyaz, daire kırmızıdır.
A.1.3.3 TÜRKAK İbaresi: TÜRKAK ibaresini oluşturan harfler kalın, köşeleri yuvarlatılmıştır. “TÜRKAK” ibaresi, logonun çerçevesini teşkil eden kenarları yuvarlatılmış kareyi yatay ve düşey olarak eşit parçalara bölen hatlara göre simetrik olarak yerleştirilmiştir.
Sırasıyla; T,Ü,R,K harfleri kırmızı, A ve K dış hatları kırmızı, içi beyazdır.
A.1.3.4 Tick (Onay) İşareti: Onay işaretinin içinde bulunduğu çemberin çapı 42mm, çizgi kalınlığı ise 1,5 mm’dir. Çemberin merkezi karenin çerçevesinin iç kenarına 28 mm uzaklıktadır. Merkezi, kareyi iki eşit parçaya bölen düşey hattın üzerindedir.
Çemberin rengi kırmızıdır. Onay işaretinin çemberin dışına taşan kısmının içi beyaz, dış hatları çemberin kalınlığına mütenasip ve kırmızıdır.
- TÜRKAK Akreditasyon Markası kırtasiye malzemelerinin üzerinde de kullanılabilir.
Ancak Marka;
- akredite kuruluşun logosu veya ismi ile birlikte baskı yapılan dokümanın üzerinde bulunmalıdır.
- akredite kuruluşun logosundan veya isminden daha baskın olmamalıdır.
- TÜRKAK Akreditasyon Markası kabartma veya hologram şeklinde kullanılabilir
- TÜRKAK Akreditasyon Markasının elektronik ortamdaki reprodüksiyonları, bu Rehberdeki tüm şartlara ilave olarak aşağıda sıralanan şartları karşılıyor olması koşuluyla kabul edilebilir.
a) Kuruluşun akreditasyon numarası markanın tam altına merkezi bir şekilde yazılmış olmalıdır.
b) TÜRKAK Logosunda herhangi bir tahrifat yapılmamalıdır.
c) Markanın formatında herhangi bir değişiklik yapılmamalıdır.
d) TÜRKAK Akreditasyon Markasının kullanılacağı doküman zemininin renkli olması durumunda TÜRKAK Akreditasyon Markası beyaz bir fon ile çerçevelenmelidir
e) Bilgisayar ortamında hazırlanan markalar bu Rehber dokümanda belirtilen formatlar çerçevesinde veya TÜRKAK’ın elektronik ortamda sunduğu formatlar çerçevesinde hazırlanmalıdır.
- TÜRKAK Akreditasyon Markası, tif, jpg, gif ve bmp formatlarında 50 mm genişliğinde TÜRKAK tarafından hazırlanmıştır. Hazırlanan değişik formatlardaki TÜRKAK Akreditasyon Markası örnekleri, akredite edilen kuruluşa teslim edilir veya kuruluşun erişimine açılır. TÜRKAK Akreditasyon Markasının belirtilen ebat haricinde kullanılması gerektiğinde, önceden TÜRKAK’ın onayı alınmalıdır.
- Türkak Akreditasyon Markasının Kullanımına İlişkin Diğer Kısıtlamalar
- Bir reklam kampanyasının parçası olacak şekilde bu Rehberde belirtilen şartlara uygun olarak TÜRKAK Akreditasyon Markası içeren reklam malzemeleri haricinde, TÜRKAK Akreditasyon Markası taşıtların üzerinde kullanılmamalıdır.
- TÜRKAK Akreditasyon Markaları binaların veya bayrakların üzerinde kullanılmamalıdır.
- TÜRKAK Akreditasyon Markası akredite uygunluk değerlendirme kuruluşunun binasının iç duvarlarında, kapılarında veya fuarlardaki tanıtım stantlarında kullanılabilir.
- TÜRKAK Akreditasyon Markası TÜRKAK’ın herhangi bir ürünü veya hizmeti onayladığı veya önerdiği anlamına gelebilecek şekilde kullanılmamalıdır.
- TÜRKAK Akreditasyon Markası akreditasyon kapsamındaki belgelendirme, deney, kalibrasyon ve muayene faaliyetleri için TÜRKAK’ın sorumluluğu üstüne aldığını ima edecek şekilde kullanılmamalıdır.
- TÜRKAK Akreditasyon Markası içeren her türlü belge ve raporda TÜRKAK tarafından akredite edilmiş bütün faaliyetler açıkça belirtilmelidir.
- Ürün belgelendirmeye ilişkin TÜRKAK Akreditasyon Markası sadece akredite edilmiş ürün belgelendirme çalışmaları kapsamında üretilmiş ürünler için akredite ürün belgelendirme kuruluşunun logosu ile birlikte kullanılabilir.
- Akredite laboratuarlara verilen TÜRKAK Akreditasyon Markası deneye tabi tutulmuş bir malzeme veya ürün üzerine konulmamalı ayrıca ürün belgelendirmesi veya onayını ima edecek şekilde de kullanılmamalıdır.
- Akredite muayene kuruluşlarına verilen TÜRKAK Akreditasyon Markası muayene edilmiş bir malzeme veya ürün üzerine konulmamalı ayrıca ürün belgelendirmesi veya onayını ima edecek biçimde de kullanılmamalıdır.
- TÜRKAK tarafından akreditasyonu askıya alınan kuruluş TÜRKAK Akreditasyon Markası içeren muhtelif sertifika, rapor vs. yayımını derhal durdurmalıdır.
- TÜRKAK tarafından akreditasyonu iptal edilen kuruluş TÜRKAK Akreditasyon Markası içeren her tür sertifika, rapor, promosyon, reklam malzemesi vb. dağıtımını derhal durdurmalıdır
- Kendi markasının kullanım hakkını veren bir akredite kuruluşun, akreditasyonunun TÜRKAK tarafından iptal edilmesi halinde, bu kuruluş markasını kullanım hakkı vermiş olduğu kuruluşların tanıtım ve sarf malzemesi, reklam, ürün, etiket ve ambalajları üzerinde TÜRKAK Akreditasyon Markasının kullanımını derhal durdurmasını temin edecek prosedürlere sahip olmalıdır
- Akredite edilen kuruluşun birden fazla şubesi varsa ve bu şubelerden bazıları akredite ise, TÜRKAK Akreditasyon Markası sadece akredite olan şubeler tarafından kullanılmalıdır. Bütün şubelerde ortak bir form kullanılıyorsa, ilgili dokümanda TÜRKAK Akreditasyon Markası kullanılabilir, fakat Markanın hemen yanında hangi şubelerin akredite olduğu açıkça belirtilmiş olmalıdır.
- TÜRKAK bu Rehberde belirtilen şartları ön bilgilendirme yapmaksızın değiştirme hakkına sahiptir.
4.2.4 İyi Tarım Uygulamaları Logosu Kullanımı
İyi Tarım Uygulamaları ibaresi ve logosu T.C. Türk Patent Enstitüsü 556 sayılı Kanun Hükmündeki Kararname’nin 7 nci maddesinin 1 inci fıkrasının (h) ve (k) bentleri çerçevesinde koruma altına alınmıştır. İyi Tarım Uygulamaları logo ve belgesinin yanıltıcı, uygun olmayan ve İyi Tarım Uygulamaları Hakkındaki Yönetmelik hükümlerine göre sertifikalandırılmayan ürünlerin ambalajlarında kullanılması durumunda, her türlü yasal hak Tarım ve Orman Bakanlığı’na aittir.
İyi Tarım Uygulamaları logosunun kullanımı ile ilgili uyulması gereken kurallar, 28/05/2014 tarihli ve 29013 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan İyi Tarım Uygulamaları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik hükümlerine uygun olarak aşağıda belirlenmiştir.
- İyi Tarım Uygulamaları Logosunun Örneği, Kullanma Boyutları Ve Logo Biçimlendirme Bilgileri,
- Logonun Anlam Ve İçeriği:
İyi Tarım Uygulamaları logosu; İyi Tarım Uygulamalarının amacı olan çevre, insan ve hayvan sağlığına zarar vermeyen bir tarımsal bir tarımsal üretimin yapılması, doğal kaynakların korunması, tarımda izlenebilirlik ve sürdürülebilirlik ile güvenilir ürün arzının sağlanmasını sembolize etmektedir.
- Logoda Kullanılacak Renkler ve Kodları;
Logo renkli ve siyah-beyaz kullanılabilir. Renkli kullanımda logonun 3 temel rengi vardır. Bu renkler aşağıda belirtildiği gibi yeşil, açık yeşil ve turuncudur. Logoda, bu renkler dışında başka bir renk kullanılamaz. Logoda kullanılacak renklerin kodları aşağıda verilmiştir. Logoda, bu renk kodları dışında başka bir renk kodu kullanılamaz
Logo Örnekleri:
Logonun renkli, siyah-beyaz ve dişi kullanımı aşağıda verilmiştir.
- Logonun Formatı:
İyi Tarım Uygulamaları logosu, kullanım büyüklüğü ne olursa olsun, kullanıldığı her yerde en boy oranı sabit kalmak koşuluyla orantılı olarak büyültülerek ve küçültülerek kullanılmalıdır. Logonun küçük boyutlarda kullanımında İyi Tarım Uygulamaları ifadesi okunabilir olmalıdır.
- Logoda herhangi bir tahrifat yapılmamalıdır.
- Logonun formatında herhangi bir değişiklik yapılmamalıdır.
- Logonun kullanılacağı doküman zemininin renkli olması durumunda; logo beyaz bir fon ile dikdörtgen veya daire ile çerçeve içine alınmalı veya dişi baskı kullanılmalıdır.
- İyi Tarım Uygulamaları Logosunun Kullanımı
- Ürün Etiket Ve Ambalajlarında Logo Kullanımı:
İyi Tarım Uygulamaları sertifikasına sahip ürünlerin ambalajları ve etiketleri, 29/12/2011 tarihli ve 28157 üçüncü mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Gıda Kodeksi Gıda ile Temas Eden Madde ve Malzemeler Yönetmeliği ile Türk Gıda Kodeksi Etiketleme Yönetmeliğinde yer alan hükümlere uygun olmalıdır. Ayrıca, etiket üzerinde aşağıdaki bilgiler yer alır;
a) Ürünün kime ait olduğu.
b) Bu Yönetmeliğe uygun olarak üretildiği.
c) Yetkilendirilmiş KSK adı, kod numarası ve ürünün sertifika numarası.
ç) İyi Tarım Uygulamaları logosu.
Bu bilgilere ilave olarak ürünlerin etiketleri üzerinde KSK logosunun kullanılması halinde; bu logo İyi Tarım Uygulamaları logosundan büyük olmamalıdır.
- Sertifikada Logo Kullanımı;
Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş Kontrol ve Sertifikasyon Kuruluşları, yayınlayacakları sertifikalarda İyi Tarım Uygulamaları logosunu aşağıda belirtilen şartlara uygun olarak kullanmalıdır.
a) Logonun boyutu, Kontrol ve Sertifikasyon Kuruluşunun kendi marka veya logosundan küçük olmamalıdır.
b) Logo, İyi Tarım Uygulamaları sertifikasının geçerli olduğu sürece ve sadece sertifika kapsamındaki ürünler için kullanılmalıdır.
c) Sertifikanın askıya alınmasında, iptalinde veya İyi Tarım Uygulamaları faaliyetinden vazgeçilmesi durumunda logo kullanımı kesinlikle durdurulmalıdır.
- Logonun Tanıtım ve Reklam Malzemelerinde Kullanımı;
İyi Tarım Uygulamaları logosu Bakanlığımızca yetkilendirilen Kontrol ve Sertifikasyon kuruluşlarının İyi Tarım Uygulamaları ile ilgili faaliyetlerinde kullanılabilir.
İyi tarım uygulamaları logosu yanlış bilgilendirmeye sebep olabilecek şekilde kullanılmamalıdır. Logo, bu genelgedeki hükümlere uygun olmak koşuluyla:
a) Kalem, ajanda, çakmak, takvim vb. promosyon malzemeleri üzerinde,
b) Antetli kâğıt, kartvizit, irsaliye, fatura, sipariş formu, zarf vb. evraklar üzerinde,
c) Kurum ve kuruluş tanıtım tabelalarında,
d) Gazete ve dergi ilanlarında,
e) Kitap ve broşürlerde,
f) Web sayfalarında kullanılabilir.
4.2.5 Organik Tarım Logosu Kullanımı
Organik ve geçiş süreci ürünlerinin etiketlenmesinde 29/12/2011 tarihli ve 28157 (3.mükerrer) sayılı Resmî Gazete‟de yayımlanan Türk Gıda Kodeksi Etiketleme Yönetmeliği hükümleri ile Bakanlığın ilgili mevzuatında yer alan hükümlerle birlikte aşağıdaki kurallara uyulur.
4.2.5.1 Bitkisel kaynaklı geçiş süreci ürünlerinin etiketlenmesi: Bitkisel kaynaklı geçiş sürecindeki ürünlerin Organik Tarım Geçiş Süreci Ürünü ibaresini taşıyabilmesi için:
- Organik tarıma geçiş tarihinden itibaren minimum on iki aylık bir geçiş sürecine uyulmuş olmalıdır.
- Etiket üzerinde ürünün, Organik Tarım Geçiş Süreci Ürünüdür cümlesinde, “organik” ibaresi, “geçiş süreci” ibaresiyle aynı renk, punto ve yazım tarzında olmalıdır. Geçiş süreci ürünlerinde organik ürün logosu kullanılmaz.
- Nihai ürün içeriğinde yalnızca bir tane tarımsal kaynaklı ürün bulunmalıdır.
- Yetkilendirilmiş kuruluşun adı, logosu, kod numarası ile müteşebbis veya ürün sertifika numarası bulunmalıdır.
4.2.5.2 Organik ürünün etiketlenmesi:
- Ürünün kime ait olduğu belirtilir.
- Yurt içinde üretilerek pazarlanan organik ürünlerin üzerinde, Organik Tarım Yönetmeliğinde belirtilen organik ürün logosu kullanılır.
- Yetkilendirilmiş kuruluşun adı, logosu, kod numarası ile müteşebbis veya ürün sertifika numarası bulunur.
- Ürün etiketinde “Organik” ibaresi yer alır.
Kullanım esasları: Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik göre organik tarımsal ürün veya organik tarımsal madde üreten ve satanlar; ambalajlarında aşağıdaki logo örneklerini kullanmak zorundadırlar. Bu logoları üzerinde bulundurmayan ürünler organik olarak iç pazara sunulamaz, reklam ve tanıtım yapılamaz veya kısaltmalarıyla patent için başvuramazlar.
- Etiketi kullandırma yetkisi, Bakanlığa aittir.
- Bu logo, bu Yönetmelik hükümlerine göre üretimi yapılmış ham madde, yarı mamul veya mamul tarımsal organik üretim maddelerine, bu Yönetmeliğe uygunluğunun kabul edilerek yeniden sertifikalandırılan ithal ürünlere, yetkilendirilmiş kuruluşça kullandırılır.
- Geçiş süreci ürünlerinde organik ürün logosu kullanılmaz.
- İç pazara sunulan organik ürünlerde logo dili Türkçe olmalıdır.
- Logoların çapı ambalajın büyüklüğüne göre 6 mm ile 40 mm arasında değişir.
- Verilen renkler dışındaki renkler ve tonlar kullanılamaz. Logolar aşağıda belirtilen tonlarda olmalıdır.
Logolarda kullanılacak renkler; yeşil, mavi, siyah ve beyazdır
Logo örnekleri